Cumartesi, Ağustos 12, 2006

E-Ticaret 03 İnternet Yayıncılığı

III. İnternet Yayıncılığı:

A. Ajanda

Ajanda, iskelet yapısı takvim yönetimine bağlı bir kullanıcı bilgilendirme servisi şeklinde çalışır.

Masaüstü ajanda hizmeti veren (Mage, Microsoft® Outlook, Lotus Notus, CyrDesk gibi) yazılımların takvim öğeleri ile de ilişkilendirilmek mümkündür.

Böylece SiSTEM’in bazı özelliklerinden kullanıcıları off-line olarak da bilgilendirme imkanı sağlar.

Servis, kullanıcının her gün SiSTEM’e girmesini zorunlu kılacak bilgileri vererek bağımlılık yapmalıdır.

Bu bağımlılık sürecinde hedef çevresine ilgili olmak isteyen masa-başı elemanları ile orta ve üst düzey iş profilindeki bilgisayar kullanıcılarıdır.

Kullanıcı önüne sunulan içeriği esnek bir şekilde sınıflandırabilir. İstediği kategoriler için ilgi merkezli sunumlar ile dikkati aktif tutulur.

Verilen içerik istenildiğinde “detay” olarak irdelenebilir.

Gerekli olan; klasik bir kullanıcının defterinde yer alacak bilgilerdir. Bunlar; doğrudan, sade bir sunumla yönlendirerek, ekranına çıkartılır.

Takvim sistemi ile; kullanıcı iş programlarını, çalışma süresince paralel götürmesi gereken kişi ve guruplar ile paylaşır.

Buraya kadar olan özellikler gurup çalışması yönetimi yapan birçok yazılımın (parça parça da olsa) sunduğu özellikler. Asıl önemlisi yöneticinin, yönetme işlevinin bir parçası olan “izleme” unsuru.

İş programlarını paylaşan kullanıcı bu paylaşımdan diğerlerinin bilgi sahibi olup olmadığını sorgular. Takvim öğesi içerinde plan bilgileri ekranına gelen kullanıcılar, bunları onaylayarak bilgilenmeleri kabul ederler.

Kullanıcının ekrana gelen öğe akıllı içerik yönetim ara yüzü kullanılarak öğeyi oluşturan tarafından istenildiği şekilde kurgulanır. Butonlar ve bilgi kutucukları ile birlikte giriş yapılabilecek kutucuklar da eklenebilir.

{Örneğin:
Fuar firması : 16 Kasım: 11:00-20:00 / 17 Kasım: 10:00-20:00
18 Kasım: 10:00-20:00 / 19 Kasım: 10:00-18:00 şeklinde dört günlük bir “promosyon fuarı” etkinliği kaydı yaptı.

Bu kayıtlar 4 ayrı öğe olarak girilebilir. Ayrıca kesintili program olarak, tek öğe gibi de girilebilir.

Kaydın detay bilgilerini tanımlarken, “Fuar”, “Hediyelik”, “Promosyon”, “Ajanda”, “Kalemlik”, “Takvim” kelimelerini tanımına ekledi.

Ayrıca 13, 14, 15 Kasım tarihlerinde de yukarıda tanımlı öğelerin linklerini içeren birer öğe daha oluşturdu. (Saat kaydı girmeden (00:00))

Kullanıcı 13 Kasımda SiSTEM’İNİ açtığında; o günkü programının en başında “Promosyon Fuarının linklerini gördü. ([] yada [<;İptal>] diyerek tıkladı) (Bu öğe bilgi öğesi olduğu için arşivlenmedi ve unutuldu)

Kullanıcı 16 Kasımda SiSTEM’İNİ açtığında; o günkü programın içinde saat 11:00 ile 20.00 arasında görevler listesinde “Promosyon Fuarını” gördü. Öğeyi tıkladı (Öğe görüntülendiğinde içeriğin en altında [], [] ve [] butonları var.)


[] tıklanırsa : Kodlanan faaliyet sayfası gelir. Sanal fuar bileti satışı, rezervasyon, program bilgisi vb. bilgiler kurgulanabilir.

[] tıklanırsa : Öğe sessiz moda geçer. Kullanıcı o etkinlik için oturum boyunca bir daha uyarılmaz ama listede kalır. Ancak etkinlik süresi bitmeden tekrar oturum açarsa uyarılır.

[] tıklanırsa : Etkinlik öğesi o kullanıcının kişiselinden silinir. Öğe fuar firması tarafından kesintili program olarak girilmiş ise sadece o parçası silinir. Zamanı geldiğinde diğer öğeler aynı uyarıyı yapar.
}

· Bu Gün:
§ Gün içinde olacak etkinlikler zaman cetveli üzerinde sırasıyla görüntülenir.
§ Kullanıcı sadece daha önce ilgileniyorum diyerek tanımladığı kategorileri görür.

· Bu Hafta:
§ Önümüzdeki bir hafta içinde olacak etkinlikler listelenir.
§ Kullanıcı isterse listeyi gün gün yada saatlik olarak görüntüleye bilir.

· Bu Ay:
§ Önümüzdeki bir ay içinde olacak etkinlikler listelenir.
§ Kullanıcı isterse gün gün görüntüleye bilir.

Bu SiSTEM, en az SMS kadar popüler bir mesajlaşma tarzı olacak. Ama şu an dünyada web üzerinde bu tip bir takvim sunucusu hizmeti yok.[1]

· Görev Defteri:

Ticari kullanıcılar takvim cetvelinde görev butonuna basarak açtığı ekranda kendisi için görevler ve etkinlikler tanımlayabilir. Bununla ilgili bir görev / etkinlik kartı[2]; öğesi oluşturur.

Bu etkinliklere;

§ Etkinlik adı
§ Başlangıç tarihi ve saati
§ Bitiş tarihi ve saati
§ Etkinliğin yeri
§ Etkinlik ile ilgili ayrıntılar gibi bilgileri girer.

Oluşan Görev / etkinlik kartını kullanıcının isteğine göre;
· Herkes ile
· Sadece üyeler ile
· Sadece seçili sektörler ile
· Sadece kendisi ile paylaşabilir.

Paylaşılmış bu görev / etkinlik kartı siteyi ziyaret eden seçilmişlerin takviminde görüntülenir.

Ekranda; “özel ajandama ekle” ve “Outlook’uma ekle” linkleri /butonları olur.

Ziyaretçiler isterlerse linkleri TIK’layarak bu faaliyeti özel ajandalarına aktara bilirler.




o Benim programıma ekle (Verilen tarih, saat aralığı için ajanda bir Outlook öğesi oluşturur bunu tıklayan Outlook’una ekler)

o Bunu herkese duyur (Sizin oluşturduğunuz bir program ajandada yerini alır.)

· Kronoloji:

Önemli olay, sosyal etkinlikler, faaliyetler, tarih cetvelinde eksiksiz yerini alır. İlgili kategoriler belirtilir. Bu sayede benzer olaylar kronolojisi süzme ve ilişkili öğeleri görüntüleme imkanı verilir.

Kronolojinin omurgasını oluşturacak geçmişten günümüze yüz binlerce olay içeren veri tabanı hazır. (Yaşam öncesi, Tarih öncesi ve Tarih çağları ile ilgili 20. Yüzyılın sonuna kadar kapsamlı içerik var.)

B. Sektörel Bölümler ([İŞ] Butonunun altında)

Sektörler ana başlığı altında SiSTEM içerisinde sunulacak tüm ürünlerin (malzeme, hizmet, makale ve yazıların..) sınıflandırılacağı bir indeks. Ürün, işlevi ve getirileri göz önüne alınarak sektörlerden ilgili olanları ile ilişkilendirilebilir. Ayrıca gerekli durumlarda yeni bir sektör oluşturmak da düşünülebilir. Yeni sektör oluşturma SiSTEM yönetiminin iradesine bağlıdır.

Ambalaj, Bilgisayar, Elektronik,
Endüstri, Enerji, Gıda,
Güvenlik, İnşaat-Emlak, Kimya,
Laboratuar, Mobilya-Dekorasyon, Otomasyon,
Teknoloji, Tekstil-Deri, Tıp,
Turizm, Yönetim-Planlama, Ziraat
Bilim Ekoloji Felsefe
Hukuk Kalite Tarih
Uzay-Havacılık



Ambalaj: (Malzeme / Mevzuat)

Sektör çok esnek ve her yere kıyısından köşesinden dokunuyor.

Gıda gibi mevzuata gömülü işletmelerin yanında üretim kayıplarının çok olduğu (dolayısıyla verimlilik konusunda fayda sağlamanın kolay olduğu) işletmeler var.

Paketlemeyi de içine alırsak satışa sunulması çok kolay, teknik malzemesi bol ürünler var.

Başta depo kontrol sistemleri olmak üzere, paketleme sistemlerinde OTONOM, “MentalSQC[3]” ve “Pera Paketleme” gibi sunulabilecek ürünler proje partnerleri olarak içimizde de mevcut.

Bilgisayar: (Donanımlar / Bilgi sistemler / Uygulamalar)

Alternatiflerin çok olduğu sektörlerin başında bilgisayar geliyor. Bu sebeple tercih edilmeyi sağlayacak en önemli etken farklı olmak. Bu biraz zor. Ancak imkansız değil. {Örneğin: kritik bilgiler verilerek, püf noktaları, güvenlik açıkları önemli alt başlıklar olabilir. }

Dış haberler iyi takip edilebilirse sansasyonel açıklamaları ilk duyuran olma şansı yakalanabilir.

Oyun yazılımları ile ilgilenen bir editör (Güncel donanımları da iyi bilecektir zaten) bu sektörü ayakta tutar.

Ama ana sayfada hep endüstriyele yönelik bir imaj çizilmeli. Mesela: CAD-CAM, CATIA, SyBase, Oracle, AutoDesk ürünler ile ilgili haberler gibi haberler oyun ve ekran kartı haberlerinin önünde olmalı.

Bu alanda da AutoDesk VIZ ve Mental RAY[4] gibi ürünler ile varlık göstermek mümkün.

İnternet üzerinden test ve bilgi yarışması tarzı faaliyetler yapılabilir.


Enerji : (Elektrik Sistemler / Enerji / Üretim teknolojileri)

Elektrik ve enerji sektörü bol sıfırlı projelerin ve haberlerin çok olduğu bir alan. Bu alanda; ABB, Siemens, Honeywell, gibi büyük firmalardan bu tür bilgiler toplamak kolay.

Güncel konuların başında “Nehir santralleri[5]” ve “Nükleer Enerji[6]” var.

Yarı bilimsel bir çok yazı ve makale kendini duyurmak isteyen yazar/yazmaz! Herkesin elinde biraz politika gibi oldu bu iş.

Mesela nükleer enerji, rüzgar yada güneş enerjisi tartışmaları şu an için güncel. Ekolojiciler ile ekonomicilerin felsefe savaşı. Materyaller iyi irdelenip suya sabuna dokunmadığı kesinlik içeren yazı ve makaleler rahatça yayınlanabilir.

Bunun yanında güneş panelleri, Jeneratörler, Elektrik şalt malzemeleri de satılacaksa tanıtımları da bu alanda olmalı.

Elektronik: (Teknolojiler / Ürünler / Uygulamalar)

Advantech / Siemens / Termoelectronica gibi sektörlerden bağımsız olarak elektronik kontrol ve proje ekipmanları örnek projeler ile birlikte burada sunulabilir.

Birinci hedef kitle; daha çok ilk defa/bir tane alacak, tasarımcılığa soyunmuş, yerel firmalar. Bunların teknik elemanlarına ürünü kullanabileceği bir yada iki varyasyon projesi sunulabilir. (Advantech‘in “proje hikayeleri” benzeri.) Bunu da oturup biz yapmayacağız. Ürünü yapan örnek projesini verir!

Sektörde ürünleri olan ama bilgilendirmesi yetersiz firmalar rahatça bu sayfalara taşınabilir.

Hedef müşteri kitlesinde talebi oluşturmak için ürün ile ilgili ipucu tarzında, yazı ve makaleler ile teşvik edici etkileşim oluşturulmalı.

Fabrikalarda ufak tefek projeler üreten bakım müdürü, teknik müdür gibi bazı kişilerin ihtiyaçlarını hedefleyerek işlevli ürünler ön plana sunulmalı.

İkinci hedef kitle; çevremizde her gün görüp durduğumuz girişimciler. Kendi çevresine satış yapma şansı yüksek, elinden bir iş gelenler.

Uydu anten sistemi kuracak, oto aksesuarı montajlıya bilecek yada hırsız alarmı[7] kurabilecek. Tekniker, teknisyen, usta... Becerikli bir kitle.


Endüstri: (Malzeme / Teknolojiler / Uygulamalar)

Sektör gözetmeksizin işletmelerde sağlanabilecek fayda ve kolaylıklar bu alanda sunulabilir.

MentalSQC ile istatistik çözümü.

OTONOM, Pera kalite kontrol yada depo sistemleri.

Verimlilik analizlerinin yapılması ve verim arttırıcı tedbirler ve uygulama.

İşletme içi süreç sorunları ve çözümleri.

Bu alanda çeşitli danışmanlık firmalarının verdiği hizmetlerin satışları da yapılabilir. Bu tip danışmanlık paketlerinden bazıları: Anderson, BALTAŞ, Kalder, MPM, Prometheus vb. tarafından verilen danışmanlıklar gibi.

Organizasyon geliştirme ve performans planlaması.(OD/PIP),

Ekip Oluşturma Ve Geliştirme Programı,
BENCMARKING, Kıyaslama,
Kararlılık verimlilik analizi,
Katılımcı performans (başarı) değerlendirme,

İnternet üzerinden eğitim satın-alma sağlanabilir.

Elektronik sektöründe olduğu gibi Endüstri sektöründe de; fabrikalarda ufak tefek projeler üreten bakım müdürü, teknik müdür gibi bazı kişilerin ihtiyaçlarını hedefleyerek işlevli ürünler ön plana sunulmalı.

{Mesela: ISO adayı bir fabrikaya taslak halde bir kalite el kitabı satılabilir. 100-150 YTL bu kitap için çok yüksek bir fiyat. Ama 50 YTL’ye verse, satıcı için yinede iyi bir fiyat. Kalite kitabını alan firma DİYALOG üzerinden on-line danışmanlık hizmetini personeli için satın alır.


Gıda: (Üretim Yöntemleri / Prosesler / Yardımcı )

Gıda sektörü; hem yerel, hem de endüstriyel olarak ihtiyaçlarını giderebileceği kaynaklara ulaşmalı. Bireysel üretim ile ilgili (doğal gıdalar dışında) pek bir şey yapma şansı yok.
Doğal gıdalar ile ilgili çıkış noktası iki cepheli.

Radikal bir üslup kullanılarak sentetik gıdalar ve özelliklede gıda katkı maddeleri ile ince bir politika oluşturmaktan geçiyor. (Toksikoloji ve Ambalaj sektörü de gıda katkı maddelerindeki gibi kalıntı özellikleri ile incelene bilir.)

Başlıca beş kolda endüstriyel üretimi paket bombardımanına tutabiliriz. İlk dördünde KOBİ yoğunluğu var. Ama son bölüm finansal yönden tekstili aratmaz.

Dondurulmuş sebze meyve: Mobil satış, ürün takip sistemleri, depolama sistemleri. En önemlisi de depo optimizasyonu ihtiyaçlarının başında geliyor.

Unlu mamuller: Depolarda nem kontrolünün önemli olduğu bir alan.

Hayvansal ürünler: Üretim takip sistemlerinin klasik kurallarının işlemediği bir alan. Üretim sürecinde firenin ve form değişimlerinin çok olduğu bir alan. (İnek girer sucuk çıkar! 120 civarında ara ve son ürün var.)

Yemek üretimi: Küçük işletmelerin %97 gibi olduğu bir üretim alanı yemek. Birkaç büyük firmanın (Divan, Ayso vb.) dışında markalaşma yok. Ama ekonomik ürünler ile girilebilecek bir pazar. İnsan gücünün yoğunluğu yüksek.

Yemek servisi, e-ticaret için boş olan alanlardan bir tanesi. Yapılacak olan; semtlere yayılmış üreticileri ve sipariş veren ev, işyeri gibi tüketicileri buluşturmak. Bu sistemde iki fayda uygulaması var.

q Sipariş ve ödeme sistemi çekirdek olarak geliştirildikten sonra semtlerdeki üretim firmaları hedeflenerek pazarlanır. Süreli bir hizmet alımı şeklinde yapılacak pazarlama ile hem süreklilik hem de gündemde kalma sağlanmış olur.

q Diğer bir uygulama da yemek çekleri uygulamasındaki gibi sipariş ve ödeme uygulaması tamamen SiSTEM üzerinde yapılır. Bir çeşit içsel franshise markalandırması gibi. Kullanıcı siparişini verir. Ödemeyi, isteğine göre kredi kartı ile, kontür ile yada yerinde yapabilir.

Paketleme endüstrisi: Sektör otomasyonu, teknolojiyi, standardizasyonu iyi kullanan işletmeler ile dolu. Ürün hazırlama için kullanılan süreçlerde elimizde mevcut olan; sıvı kimyasal otomasyonu, toz madde tartım otomasyonu, depo ve benzeri sistemler rahatça sunulabilir.

Güvenlik: (Bilgi İşlem güvenliği / Fiziki güvenlik)

Bilgi-işlem güvenliği: Sektör çok profesyonel ürün ve hizmetlerden uzak. Genelde anti-virüs ve güvenlik duvarı yazılımlar ile tatmin olmuş durumda. Daha fazlasını tanıyanın oranı çok düşük.

Network Topolojileri, Network Performans Analizi, Trafik Optimizasyonu, Veri Güvenliği, Veri İzolasyonu, Yetki Paylaşımı, Duruş Kontrol Analizi, gibi teknik çözümler yerli yazılımcıların el sürmeye cesaret edemediği alanlar.

Bunun yanında daha masa üstü çözümler sayılabilecek; Kriz Yönetimi, Acil Durum Yönetimi, Bakım Yönetimi, Arıza Takip Sistemi gibi yönetim uygulama sistemlerini her türlü işletmenin tanıması sağlanmalı.

En önemlilerden bir tanesi Kritik Nokta Analizi. Büyük şirketlerin yurtdışındaki sayıları toplam üç adet olan danışmanlık firmasına yaptırdığı, bir analiz. Niye yapıldığını pek bilen de yok.[8] Ama müşterileri istiyor diye bu hizmeti(!) alıyorlar. Bu analiz sonrasında işletmede yılların emeği ile oluşmuş tüm “Know-How” ‘ı (Ne kadar varsa!) adamlar gelip öğrenip gidiyorlar.

Fiziki güvenlik: Alarm sistemleri, kamera izleme sistemleri ve detektörler gibi geniş bir alan. Hem malzeme hem de proje ve uygulama metotları ile yüksek cirolu bir iş dalı.

İnşaat / Emlak: (Malzeme/Proje/Mimarlık/Emlak)

Malzeme: Ekipmanlar, inşaat malzemeleri, el aletleri, gereçler. (Elektrikli testere, matkap satılabilir.)

Proje: Üretilen projelerin teknik özellikleri ile bütünü sunacak şekilde birbiri ile yarıştığı bir arena olarak kurgulanabilir.

Mimarlık: İnşa teknolojileri, sanat akımları, stiller, tasarım araçları, yazılımlar ve mühendislik gereçleri.

Emlak: Pazara sunulan gayri menkuller, fiyat fonksiyon kıyaslamaları, m2 karşılaştırmaları, aksesuar detayları...

SiSTEM satış işine direkt girebileceği gibi sunucu firmalara müşteri ara yüzü olarak da hizmet edebilir.

Burada SiSTEM’in sunucu firmalara sağladığı avantaj; kıyaslanabilme şansı sağlaması ve içerik konusunda alacağı hizmetlerin farkı olmalıdır.

İnşaat firması SiSTEM’in partneri olmayı müşterisine lanse edebilmelidir.

Yeni bir teknoloji olarak internet uygulamalarında kullanılabilecek IPIX[9] görüntü sisteminden kullanıcılar için çok hoş bir çözüm sunuyor.



Kimya: (Malzeme / .. )

Gıda, tekstil, deri dediğimizde zaten içinde kimya diyoruz. Paralel içerik paylaşımı[10] ile rahatça içi dolar.

Laboratuar: (Metotlar / Uygulamalar)

Kimya, tekstil ve otomasyon; içinde olduğumuz başlıca sektörler. Laboratuar kategorisi iç içe olduğumuz bir alan.
Laboratuar set üstü cihazlar, sarf malzemeleri, ölçüm ve analiz cihazları. Daha ne varsa!

Elimizde bol materyal olan sektörlerden biri laboratuar. Hem teknik doküman hem de malzeme sorunu olmaz.

Mobilya Dekorasyon: (Üretim/Tasarım/Teknolojiler)

Klasik bilgisayar dergilerinin; PC parçaları için uyguladığı kıyas sistemi. Ürünlerin özellikleri ve fonksiyonlarını karşılaştırması benzeri ulusal ve butik markalar tablolar ile kıyaslanabilir.
Hedef markaların[11] SiSTEM’DEKİ verilerinin güncel tutulması sağlanmalı.
Tekstil ile de dolaylı ilişkilendirilerek ürün-ilgi bağlantısı kurulabilir.
Döşemelik kumaş, halı, perde, sektörleri Anadolu firmalarının ortak iştiraki oldu. Halıcılar mobilyaya, mobilyacılar halı ve tekstile girdiler.
{Örneğin: Bellona, İstikbal, Merinos, Çin!
}

Otomasyon: (DAQ / Üretim / Kalite kontrol / İzleme / Uygulamalar)

DAQ (Digital AcQusition) Sahadan Sayısal Veri toplama işi, bu işin standartlarını da koymayı beraberinde getirecek bir alan. DAQ kısaltmasını Türkiye’de zikreden sadece iki firma var!

Advantech, Festo, Honeywell, Keithley, National Instruments gibi markalar ile yapılmış sayısız makale ve uygulama dokümanı mevcut.

Bu markaların gerek üreticileri ile gerekse Türkiye mümessilleri ile ilişkilenerek çözümler yapılabilir.

Bazıları kendi aralarında iç çatışmalar yaşıyor. Çatışma işsizlikten değil! Türkiye pazarının paylaşımından. Yüksek cirolu, bilgi, çok bilgi ve medeni cesaret gerektiren bir alan.

Advantech gibi bazı ürünler satış için de değerlendirilebilir.

Endüstriyel Yönetim ve Planlama Sistemleri:

DAQ

(Data AcQuisition)
Sayısal Veri Toplama Sistemi
QCS
(Quality Control System)
Endüstriyel Kalite Kontrol Sistemi
SCADA
(Supervisory Control And Data Acqusition)
Sayısal Veri Toplama ve Kontrol Sistemi
SQC
(Statistical Quality Control)
İstatistiksel Kalite Kontrol Sistemi


Teknoloji: (Hayaller ve Gerçekleşenler)

Aslına bakarsanız böyle bir sektöre gerek de yok diyecek kişiler çok olacak. Çünkü zaten sektörlerin tümü bu ana başlığın altındaymış gibi duruyor. Ama teknoloji terimini biraz metodolojik olarak da ele alabiliriz.

Daha teoriye dönük, diğer sektörlerde tanıtılan öğeleri teknik olarak da irdeleyebilen bir misyonu olabilir. Sonuçta elimize gelecek malzeme ile ilgili bir tercih!

Burada okul / akademi bağlantıları biraz devreye sokulabilirse imzalı malzemeler. (görüş ve yorum) ilk aşamada çok yararlı olur.

Sonrasında büyük teknoloji şirketleri de (SIEMENS, CISCO gibi ) yavaş yavaş birer ikişer dökülür.

Amaçlarımızı iki maddede sıralayabiliriz:

1. Yeni ürünler ve metotları tanıtmak, uygulayıcılar bulmak için uygun bir zemin oluşturmak.

2. Yenilikleri ilk duyuran yer olmak. (Bu hemen olmaz. Ama birer ikişer oluşacak, emek gerektiren bir olgu.)


Tekstil/Deri: (Moda / Üretim sistemleri / Pazarlama)

Fuar sistemi ile katalog ve katalog sistemlerini internet üzerinden fabrikalar/depolar ile entegre edilebilirse benzersiz işler çıkar.

B2B, B2C, C2C’yi harmanlayarak yepyeni bir isim ile “mesela: W2W[12]” sunulursa (hep dedik ya “farklı olmak” diye) yeni bir çığır açılabilir.


Tıp: (Tetkik / Tanı / Tedavi)

Elimizdeki laboratuar ürünleri / hassas terazi benzeri cihazları aralara serpiştirebileceğimiz bir alan.

Tıbbi cihazların sarf malzemeleri (formlar ve kağıtlar)

Alternatif tıp, farmokustik, etken madde biyolojisi, histoloji, mikrobiyoloji gibi fazla suya sabuna dokunmadan, çok analitik konularda, yüzeysel kalmadan, hekimlere bile okutacak bir şeyler bulunur. Ama hüküm vermeden! (çok önemli: hüküm yok!)

Serbest radikaller, anti-oksidanlar gibi içini hekimlerin bile kolay dolduramadığı güncel kritik unsurlar var. Bunlar iyi analiz edilip doğru ve gerçekçi irdelemeler yapılırsa sunulabilecek kaliteli bilgi mevcut. Bu bilgiyi doyurucu ve kontrollü bir dozda üyelerin hizmetine sunabiliriz.

Tıbbi cihazlar; sıcaklık ve nem sterilizatörleri, nem tayin cihazı, hassas terazi, elektronik pipet ve benzerler.

(Örneğin: Almanya’da, Sivas’tan kaçırılan dermatolog balıklar internetten satılıyor.)

Spor Tıbbı: Tıbbi cihaz ve ekipmanların günlük gereçler gibi kullanılabildiği bir sektör. Pazara hem bireysel hem de kurumsal ekipmanlar var. Ortopedi ve fizyoterapi (hekimlik) alanına girmemeye özen göstererek ürünün pazarlamasından çok tanıtımı ön plana çıkarılacak.

Alternatif Tıp: Editöryel bir süzgeç içerisinde şekillendirilebilecek, her türlü metot ve uygulamayı gözü kara benimsemeyen, seçici, eleştirel bir bakış açısı ile bilimsel kuralları işleterek, akupunkturdan, masaja (SPA), bitkisel ilaçlardan, şifalı sulara ve kaplıca turizmine kadar işi dolduruldukça başlı başına sektör olabilecek bir alan.




Satışa sunulabilecek başlıca ürün ve hizmet kanalları:

· Organik ürünler. (Gıda sektöründe de sunuluyor).
· Şifalı bitkiler. (Bilgili bir aktar tedarikçisi olmalı)
· Cihaz ve ekipmanlar. (Bireysele yönelik)
· Cihaz ve ekipmanlar. (Klinik ve hekimlere yönelik)

Sağlıklı Beslenme: Bu başlık “Doğal gıdalar”, “Alternatif tıp”, “Zayıflama”, gibi konuları ile diğer sektörler ile de entegre edilebilir. Gıdaların kalori, protein, karbonhidrat değerleri tüketim disiplinleri GIDA sektörü ile de entegre olabilecek yazı ve makaleler ile ansiklopedik bilginin ötesinde bugünü sunacak.

Doğal gıdalar; gıda, kimya ve laboratuar sektörleri ile ilişkilendirile bilir.

Zayıflama: Pazarda sunulan ürün ve metotları teknik yönden destekleyen tamamlayıcı olarak SiSTEM aktif bir işlevi rahatça üstlenebilir.

Satışa sunulabilecek başlıca ürün ve hizmet kanalları:

· Zayıflama metotları, diyetler.
· Zayıflama araç gereçleri.
· Zayıflatıcı malzemeler. (ilaç olmamak şartıyla!)


Turizm: ([TUR]ism)

Popüler turistik yöreler, oteller, her girişimcinin hedefinde olan sektörler. Ama farklıyı aramak, farklı olmak. Ön planda olmanın en ucuz yolu; ilk olmak. Neler yapabiliriz?

Sağlık turizmi tesisler katalogu:

Birkaç yıldır, klasik turizmin dışında oteller marifeti ile sağlık turizmi iyice yol aldı. Son adım, klinik tıbbın turizm gibi işletilmesi. Burada uluslararası da düşünülebilir. (İngilizce, Almanca gibi)

Festivaller katalogu:

Bırakın il ve ilçeleri neredeyse her belde festival düzenliyor. Burada bütçesi olan festivallere iyi yatırımlar yapılıyor. Organizasyonu ihtişamlı gösterebilmek için birçok tanınmış sanatçı (Sanatçı dediysek şarkıcı!) tutuluyor. Sunucular bile TV kadrolarında seçiliyor. Ama ulusal basın bunlara karşı biraz duyarsız. Gerçi İstanbul dışı magazine pek ilgi de duymuyorlar. Her belde bunları duyuracağı mecraları mumla arıyor.

Peki biz bunu niye yapacağız? Simitçiden valiye her bireyin kafasında bir memleket var. Kendi memleketi. Herkes kendi köyünü kasabasını bir yerlerde görmekten hoşlanır. Biz de SiSTEM’İN omurgasını oluşturan takvim sisteminin içinde bu festivallerden bilgi vereceğiz. Fazlasını arayan da sektör sayfalarının altında bununla ilgili detayları bulacak.

Burada sağlanacak bir başka fayda da REKLAM! Bu da iki yolla olacak:

1. Festival organizasyonu ile ilgili sponsorlardan alacağımız reklamlar.



2. Haber ve tanıtımların içeriğini kullanmak isteyecek yayın organlarından sağlayacağımız reklamlar.
(Burada finansal sorunlar içindeki yayıncılara da kolaylık olarak sunulacak bir seçenek var: “BARTER[13]”)

Seyahat ve konaklama hizmetlerinde ön palana çıkan bilgi işlem hizmetlerinden başlıca:

RRS
(Room Reservation System)
Konaklama Rezervasyon Yönetim Sistemi
GTM
(Global Travel Management)
Küresel Seyahat Yönetim Sistemi


Yönetim/Planlama: ( Liderlik / Kontrol / Analiz / Karar verme süreçleri / Metotlar )

Klasik Yönetim ve Planlama Sistemleri:

CMR

Müşteri İlişkileri Yönetim sistemi
DOC

Belge Yönetimi Sistemi
ERP
(Enterprice Recorce Planing)
Kurumsal Kaynak Planlama Sistemi
HCM

İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi
MRP
(Material Resource Planing)
Malzeme İhtiyaç Planlama Sistemi
MRP II
(Manufacturing Resource Planing)
Üretim Kaynak Planlama Sistemi
QCS
(Quality Control System)
Genel Maksatlı Kalite Kontrol Sistemi
SCM

Tedarik Zinciri Yönetim Sistemi
SQC
(Statistical Quality Control)
İstatistiksel Kalite Kontrol Sistemi
WFC

İş Akışı ve Proses (Algoritma) Yönetimi Sistemi

Yönetmek! Zaten açıklıyor. Yazacak bir şey bulamadım!
Temel işimizin yönetim yazılımı üretmek olduğunu düşünürsek; Fazla söze de gerek var mı?


Ziraat: (Tarımsal Üretim / Hayvancılık)

“Tarımsal üretimin endüstriyel metotlara geçmesi gelecekte gıda maddelerinin yeterli ve ucuz temini için zorunlu bir seçenek.”

Bu söz belki 20 yıl önce söylenmiş belki de 50 yıl. Ama kesin olan bir şey varsa o da gelecek denilen günler geldi de geçiyor bile...

Otomasyon ve izlenebilirlik tarım ve hayvancılık için başlamak zorunda.

Hem bunun propagandasını, hem de çözüm yollarının tanıtımını yapacak bilgi odaklarına ihtiyaç var.

Ziraat sektörü içinde olduğumuz sektörlere göre çok basit çözümlerle kazanç elde edilebilecek bir sektör.

Sektör ile ilgili yapılabileceklerin bazıları:

· Süt Kombinası Otomasyonu. (Elimizde mevcut olan Sıvı Dozajlama! Sistemi uyarlanabilir.)
· Besi Kombinası Otomasyonu. (Elimizde mevcut olan toz boya sistemi Yem Tartım Sistemi. Olarak uyarlanabilir.)
· Soyağacı Otomasyonu. (Hayvan Sicil İzleme Sistemi.)
· Mandıra Otomasyonu. (Üretim İzleme Sistemi.)
· Sera Otomasyonu. (Klimatoloji Sistemi.)
· Mezbaha Otomasyonu. (Et Üretim Takibi ve İşletme İzleme Sistemi.)
· Kümes Otomasyonu- I (Piliç Tartım Sistemi.)
· Kümes Otomasyonu- II (İnsansız kümes kalite kontrol sistemi.)

Bunlar dışında tarım ve hayvancılık ile ilgili alet, araç-gereç, metot ve uygulama materyalleri ile çok çeşitli bir ürün ve hizmet seçeneği sunulabilir.

Haber Sistemi:

Sektörlerin kullanıcıları tarafından girilen haber (ürün tanımlama ve tanıtım spotları, yazılar, makaleler ile beraber tüm medya malzemesi) ve içerikler tüm ziyaretçiler ile paylaşılır.

Ürün tanıtım spotları ve haber içeriği önceden mizampaji yapılmış haber formatlarında; (Buna tema, template, plug-in yada skin diyebiliriz.)

· Haber silme, ekleme, değiştirme
· başlık, (3-5 kelime)
· manşet, (beş 10 kelime)
· özet, (25- 30 kelime)
· içerik (500 kelime) ve
· 3-4 resim şeklinde SiSTEM’e yüklenir.

Güncel haberleri vermek için basit bir sistem.

· Haber silme, ekleme, değiştirme
· Spot için başlangıç ve bitiş tarihi belirleme
· Bu sisteme dışarıdan haber girilebilme
· Eğer bir üye haber girdiyse otomatik olarak adı yazılıyor
· Eğer haber giren kişi üyemiz değilse “misafir” olarak haber gönderebiliyor. (Bu durum editörlerin onayını gerektirecek)
· Haber sistemi kategorilidir
· Her haber kendi kategorisine girilir
· Kategorisel olarak haber listelenebilir
· Haber arama
· Kategori ağacı var
· Haber aramada sonuçlar; aranılan kelime renklendirilerek verilir
· Haber sisteminde, bütünün bir parçası olarak kategoriler (sektörler) bulunur
· Sektörlerde de alt kategori açılabilir
· Alt kategoriler ayrı bir sektör gibi yönetilebilir.


SiSTEM her biri için referans kaynak olarak gösterilebileceği çok sayıda sektöre hizmet edebilir. Proje içerisinde özel bir bölüm olarak incelenen sektörler sayıca fazla olsa da her biri için yeterli altyapı var. Ama illa hepsi olsun değil.

Sonuçta binlerce sayfalık bir veri yığını ortaya çıkardığımızda, bunu tasnif ederken; ister sektör bazını ele alalım, ister hobi / eğlence / sanat / spor... Yaptığımız iş; bir derginin işlevi ile aynı:

Dergi = “Haber” + “Reklam”
Yada
E-Kütüphane = “Bilgi” + “Yayın” + “Paylaşım”

Burada kelimelere istediğimiz anlamı yükletmek bize kalıyor aslında.

{Örneğin; yazlık için bahçe mobilyası alacaksızın. Sektör dergisini yada kataloglardan birini elimize aldığımızda (Caurfour, IKAE, Metro, TEKZEN vb. ) sayfaları çevirir, fiyatları çizer, çarpar/böler, belki başka bir ürün daha ekleyip taksitler bütçeme uyuyor/uymuyor analizi yapar, kararlıysak dergiyi çantanıza koyar yada sayfayı yırtıp cebinize atarsınız. (Yok ben aklımda tutarım diyene de eyvallah.)}

Kullanıcı ara-yüzü size bunların hepsini sağlıyor. Yani: Yok sana kalem-kağıt / Al işte ekran-klavye! Almayı düşündüğünüz ürün için arabaya atlayıp dergi yada broşürdeki yere gitmenize de gerek yok!

Biliyorsunuz ki SiSTEM kapınıza getirecek! Alo yok. Call center’ın lay lay lom.. bekleme melodileri yok. Evinizden, büronuzdan, tıkı tık. Tım. Tamam yaptım.

Elektronik, kağıda son verecekse o gün bugün işte!
Yarın, yarın olmayabilir.


Gelelim; “Nasıl haber?”, “Nerde reklam?”, “Neden ticaret..?” meselesine:

Haber: Sektör sayfaları ana başlıkların altında, o sektörün ticari hedeflerine yönelik olarak oluşacak, içerik bilgilerinin şekil değiştirmiş bir hali kullanıcı ile yüz yüze.

{Mesela:
Model uçak sayfalarına ister spor sektöründen ulaşın ister hobi sektöründe / ister eğlence sektöründen.

Yada yönetim sektöründe makalenin sayfalarını çevirirken satır arasında gördüğünüz bir linkten ERP ürünlerinin kritiklerine / fiyatlarına / sistem gereksinimlerine / referanslarına / kullanıcılarının görüş ve eleştirilerine ulaşın.
}

Reklam: Web, klasik anlamda bir dergi sayfasında yapılamayacaklara sahip!
Reklamın muhatabı ile karşı karşıyayız!
Telefonu kaldırmasına gerek yok.
O an ne lazımsa hepsi orada: Özellikler, kataloglar, e-tanıtım, e-destek ve e-ticaret, hepsi bir arada.
Bir sayfadan, sade ve temiz bir ara-yüz ile önünde.

Ticaret: Dükkan tamam, mal tamam, müşteri içeri girmiş, rafların arasında dolaşıyor. Başını size doğru çevirdi. “Bakar mısınız!” diye bir ses. “Satışın yüzde ellisinden fazlası”[14] diyorlar bu duruma!




Boyalı basında klasik bir laf var. “Kolunun altına iki dergi sığmaz!”[15] Yani: Tek bir dergi yetmeli! Böyle daldan dala gezerken amaç da bu zaten. Ama adam 3000 sayfa yada 5000 sayfa yazıyı bir çırpıda LAP! Diye kucağına alamayacak.

760 X 400 piksel bir alanda, yukarı aşağı olmadan, (aynı: işletme için yaptığımız programlama gibi) her şeye tek sayfadan erişim.

Tıpkı bir kitap gibi. Sadece sayfayı çevir.
Yani: ( [ ileri >> ] )

C. Sanat: ([HOBİ] ve [EĞLENCE] butonunun altında)

Sanat bölümü; Estetik / Fotoğraf / Grafik / Tasarım gibi konularda yazı ve makaleler ile içerik kaygısından uzak bir bölüm.

“Sanatsal” olmanın klasiklerinin yerine daha modern ve güncele yönelik sanatlara öncelik verilerek SiSTEM için işgücü faydası haline de dönüştürülebilir.

Burada anlatılmak istenen birinci sanat: grafik. Grafikerlik, amatörlerin çok boy gösterdiği bir alan. Sektör editörlerinin profilinde olası özelliklerden biri olarak işlevli bir hale getirilebilir.

{Örneğin:
Bir web projesini SiSTEM’in azametli otoritesi kullanılarak hiç işletme maliyeti yaşamadan tamamen dışarıya yaptırıp birçok kişiye de iş alanı yaratabiliriz.
}

Burada hem fason siteyi yapan freelance web programcısı, hem de sitesini bize yaptırdığı için övünen müşteri mutlu olur.)

Asıl hedeflenen, profesyonel kalitede ürünler çıkara bilen amatör kitlenin işlevli hale getirilmesi için bir vitrin.

Ayrıca ticarete dönüştürülebilecek alanlar da var. Ama en önemlisi; faaliyetler ile ilgili bilet ve davetiye satış sistemi.[16]

BiletiX büyük bilet organizasyonlarını alarak alanımızı iyice daraltmış durumda. Ama bu alan zaten iddialı olacağımız alanlardan değil. (Bunu proje boyunca; bir tek burası için söyledim!)

Kulis: Sinema / Konser / Tiyatro gibi etkinliklerin yer, tarih, yönetmen, sanatçı, bilgileri ile tanıtıcı bilgilerinin yer aldığı künye.

Galeri: Çeşitli fotoğraf, illüstrasyon, grafik ve web çalışmalarından oluşan bir galeri.

Resim sergileri, Müzelerde yapılan teşhir ve sergiler, fotoğraf sergileri sanatçısı, sanat akımı, sergi ve tarihi ile ilgili teknik bilgiler.

Sergilenen eserlerden örnekler.

ArtShop: Etkinliklerin bilet ve davetiyeleri temin edilebilecek bir büfe.


D. Kitap: ([HOBİ] butonunun altında)

Her kitabı değil, sadece ilgi alanlarımıza girenleri tanıtıp sunacağız. Bir kitabın SiSTEM’E eklenebilmesi için ilgili bir yazı yada makale olması tercih sebebimiz olacak. Tavsiye etmeye değer bulmamız önemli. Sonuçta bir otorite sunucusu hizmeti sağlamak planlanıyor.

Yayınlar:

Kitap servisine editör olarak tanımlanan kullanıcılar, vizyon ve listelerdeki kitap isimlerini güncelleme (Ekleme / Silme / Değiştirme) yapabilecekler.

Ticari kullanıcılar: yayın evi ve kitapevleri, ürünler de: kitaplar. Yani senaryo aynı.

Ticari kullanıcı / Editör şifresi ile siteye giren kullanıcı her türlü bilgiyi gerçek zamanlı olarak güncelleyebilir.

· Kitap resimleri on-line olarak up-load edebilir.
· İsimleri, metinleri değiştirebilir.
· Yönetici olarak girdiğinde “ekle/sil/değiştir” butonları gözükecektir.
· Bu sayede site kontrolünü hızlı şekilde sağlamış olur.
· Bunun yanında her türlü içeriğe liste halinde de kavuşur.
· Ziyaretçiler, makaleler, kitaplar, üyeler... ek olarak.
· Gurup-List (bir özelliği de eski guruplarını arşivler ve sonradan da kullanılabilir)

o Özel Gurup-List (Kendi oluşturdukları liste)
o Abonelik Fiyatları ve daha fazlası

Yayınevleri:

Seçilmiş yayınevlerinden çıkan kitapların satışı ve tanıtımı.

· Yönetici kitapların hepsinin bilgilerine ve resimleri FTP olmadan güncelleyebilirler (Ekleme / Silme / Değiştirme)
· Her kitaba üyeler yorum yazabilir
· Eğer varsa kitaptan parçalar okunabilir.
· Kitabın yazarı ve kitap hakkında bilgiler kitap sayfasında bulunur
· Editör özel kitap seçimi yapabilir
· Arkadaşına tavsiye et

E. İçerik:

Ürünler:

SiSTEM’e eklenen, tüm ürünler; “Paralel İçerik Paylaşımı” kullanılarak sektörlerin tümünü içeren kategori tablosunda, uygun (ilgili / ilişkili) olduğu alanlara göre tasnif edilir.

Yazı ve Makaleler:

Yazı ve makale web üzerinden güncellenebilir. (Ekleme / Silme / Değiştirme)

Yazar ve editörlere yetkili alanlar tanımlanıp bu alanları kullanarak okura ulaşmaları sağlanır.

Yayınlar üyelere güncel (link) olarak gönderilir.

Üye tipine göre girişlerinde içerik farkı oluşturulur.

Daha detaylı analitik ve içerikli bilgiye ulaşmanın en kolay yolu (üyelik) teşvik edilir.

SiSTEM’e eklenen tüm yazı, haber, makaleler, “Paralel İçerik Paylaşımı”kullanılarak sektörlerin tümünü içeren kategori tablosunda uygun (ilgili / ilişkili) olduğu alanlara göre tasnif edilir.

Böylece öğeler, ilgili sektörlerin tümünde görüntülenecek.

· Ana sayfada son birkaç sayı ve o sayılara ait güncel yazılar ve linkleri bulunur
· Her yayına arşivde tarih ve yazar indeksli katalog yardımı ile ulaşılır
· Her makaleye ziyaretçiler yorum ekleyebilir
· Yazı ve makalenin kaç defa okunduğu sayılır
· Yazı ve makale arşivi listelenir


· Tavsiye et sayesinde makaleler tavsiye edilebilir (link verilerek)
· Seçme öğelerden periyodik dergi linkleri oluşturulur.
· Bu dergiye on-line olarak abone olunur
· Abonelikler kredi kartı yada banka havalesi ile yenilenir
· Makalelere ziyaretçiler oy verebilir.
· Yazıcıdan çıktı al butonu bulunur.
· Script kullanılarak kendi yazıcı tanımlarına doğru erişilir.
· Bu sayede yazı yazıcıya uygun hale getirilir.


F. Yazarlar: (Akademik butonunun altında)

SiSTEM sektörlerin her biri için ticari ürünler ile birlikte o sektörü ilgilendiren konularda bilgi ve makaleleri de yayınlar. Bu yayınların planlanması ürün tanıtımı ile aynı hiyerarşiye tabidir. Tıpkı ürün ekleyip çıkaran editörler gibi yazarlar da ürün olarak “makale” ekleyip çıkara bilir.

· Her yazarın kendine özel sayfası vardır. (Profilim)
· Bu sayfasından yayınlanan makalelerin linkleri görüntülenir.
· Makalelere sektör ve konu ana başlığı belirtilir.
· Makalelere özet belirtilir.
· Kendi adına Makale ekleyebilir.
· Makalelerinin kaç defa görüldüğünü takip edebilir.
· Ziyaretçiler yazara özel yada genel mesaj atabilir.
· Yazar makalelerine yazılan her görüşten SiSTEM tarafından sağlanan mail adresi sayesinde ile haberdar olur.

Yazar ekleme sadece SiSTEM’in elinde olan bir özellik.

Yazı ve makale gönderen editörler ile ticari üye editörleri buraya yazı ve makale eklenmek için komisyon onayı almak zorunda.


SiSTEM’in editörlerden ve ağırlıklı olarak SiSTEM yöneticilerinden oluşan bir jürisi var.


G. Jüri: (Ürün, hizmet, yazı ve makale kabulü )

Bu jüri, ürün, hizmet, yazı ve makaleleri kritik edebilecek akademik/teknik yeterliğe sahip olmalı.

ONAY (Ürün): Ürün ve hizmetler için gerekli izinleri taramalı. Yapılacak başvurularda yasal onay gerektiren varsa bunları sorgulamalı. Yasal olarak satılamaz şartı olanlar iyi izlenmeli.

{Örneğin: İlaç vasfına sahip maddelerin gıda gibi satılmasına engel olmalı. Yada zararlı bir etkisi görülen (bu söylenti bile olsa!) bir ürünü SiSTEM’E sokmamalı. Ama burada temel unsur. Hiçbir ürüne lehte yada aleyhte tavır alınmadan yapılmalı.}


ANLATIM (Yazı ve Makale): Yazar kitlemizin esnek tutulacağını göz önüne alarak, anlatım sorunları ile yoğun olarak karşılaşacağımızı görmek gerekir. Bu tip sorunların redaksiyon içinde düşünülmesi yanlış olur. İlk aşamada fazla seçici olmaktansa gerektiğince yardımcı olmakta fayda var.

BİLİMSELLİK (Ürün, Hizmet, Yazı ve Makale): Burada akademik bir formattan bahsetmek istemedim. Sadece saçma sapan uygulamalar, hurafeler, gerçek dışı düşünce ve fikirleri SiSTEM üzerinde yayınlamayıp, elemeliyiz.

DİL BİLGİSİ: Başta; gramer ve terminoloji olmak üzere yazım ile ilgili kuralların işletilmesi için TDK gibi bu işin izleyicisi kuruluşlar ile de ilişkiler oluşturulabilmesi mümkün.


HUKUK: Ciddi anlamda üzerine düşmemiz gereken tek kriter HUKUK. Yeni bir sürece giriyoruz. Kimse farkında değil. Sadece; telif ve fikir hakları yasası ile bağlı değil.

Rekabet Kanunu, Fikri Mülkiyetin Korunması K., Tüketicinin Korunması K. Gibi bir çok yasa uygulanmadan rafta duruyor.

Ama bu kanunun olmadığı ve ilk size uygulanmayacağı anlamına da gelmez.

En önemlisi de TCK!

Tüm yönleri ile jüri tarafından SiSTEM üzerinde on-line incelenen malzeme (ürün, hizmet, makale ve yazılar), yine on-line olarak onay alınca yayınlanma hakkı elde eder.

ÖZGÜNLÜK (Yazı ve Makale) : Bu tip bir sistemde ÖZGÜNLÜK önemlidir. Ama yazarın imzası olduktan sonra intihal halinin; Var mı?-Yok mu?’su bize düşmez.

Bu kriteri yazarlarımızın önüne atarsak SiSTEM’in yazı yönünden hiçbir imkanı kalmaz.

H. Sözlük

SiSTEM’İN vazgeçilmez aksesuarlarından biri sözlük. Sektörel kategorileri de içeren çeşitli dillerde ve teknik tanımlamalar.

· Çeşitli ulusal dillerde kelime çapraz çevirisi ile.
· Filolojik ve köken bilim tanımlamaları ile.
· Cümle içerisinde kullanım örnekleri ile.
· Tamlama ve deyimler ile kullanımı ile.
· Kısaltmalar ve açılımları ile.
· Markalar ve tescilli patentli sözcükler ile.
· Deyimler ile.
· Özdeyişler ile.
· Atasözleri ile.
· Argo ve sokak ağızları ile.
· Ses yansımaları ile.


---------------
[1] Yok yok! : Bu projenin temelleri 2002 yılında atılmaya başlandığında içeriğin çoğu daha keşfedilmemiş bakir konulardı. Nisan 2006 güncellemesinde keşfedilmiş (Birileri tarafından yapılmış) içerik projeden çıkarıldı. Nisan ayıklamalarından sonra bu uygulamaya devam etmeye gönlüm elvermedi..
Lafın kısası; dünyada tek diye belirtilen “Takvim sunucusu” ve “Mesaj sunucusu” tam olarak böyle işlemese de artık ayrı ayrı var.
Takvim sunucusu: Ekim 2006 gibi Google ile devreye girecek.
Mesaj sunucusu: Bir Şubat 2006 da ABD şirketi tarafından kurulmuş.

[2] SiSTEM tanımlarına bakınız : Görev / Etkinlik Kartı

[3] MentalSQC : Paketleme sistemlerinde istatistik sonuçlar elde etmekle kalmayıp makinelere otonom bazı işler yükleyen bir sistem. Paketleme makinesinin dolum sırasında, zamanla, hataya kayması durumlarında sorunu MAKİNEYE çözdürten bir sistem yazılımı içeriyor. Bu yazılım dünyada tek! (Öyle, “yapay zeka uygulaması” filan da değil!)

[4] Mental RAY : AutoCAD ve 3D MAX üzerinde yüzey kaplama işlemi (Rendering) için yazılmış bir gömülü yazılım parçası. Bu ürünleri kullanarak çizdiğiniz nesne resimlerini ister üç boyutlu ister üç boyutlu ortamın fotoğrafı olarak çektiğinizde nesnenin görünen yüzünü kaplayan en gerçekçi teknoloji. Ayrıca MUSE ve MUSH 4 boyutlu uzaylarında cisimleri var etme motoru olarak da kullanıyor.

[5] Nehir Santralleri : Son 2-3 yıldır enerji yasalarındaki pozisyon değişimleri ile özel sektör yatırımları sağlanmaya çalışılıyor.
I. Milat (2001:Enerji Üretim tekelinin kalkması ),
II. Milat (2003:Devlet projelerinin özel sektöre açılması) ve
III. Milat (2005:Devletin alım garantisi) denilen üç farklı izin özel sektöre sağlandı.

[6] Nükleer Enerji : Yapılsın mı, yapılmasın mı bitti. Artık yapılacağı kesinleşti. Ama Sinop kazanan mı, kaybeden mi? İşte polemik dolu bir mecra!

[7] Hırsız alarmı : Bunu Güvenlik sektöründe de ele aldık.

[8] Kritik Nokta Analizi : Temel olarak analizin amacı işletmede uygulanan prosesin tanımlanabilir adımlara bölünmesini sağlamaya dayanıyor.
İşin tümü N adımda bitiyor diye bir sonuç çıkarılıyor.
Bu N adet adım tek tek inceleniyor. Her adım için ürünün kalitesi ve özgünlüğü üzerinde ne kadar etkili ona bakılıyor.
Bunların içinde işin; PÜF NOKTASI, SIRRI kalmayacak şekilde proses kitapları oluşturuluyor.
Söylenen amaç kalitenin sürekliliğini güvence altına almak.
Ama uygulama KNOW-HOW transferine imkan veren riskli bir işlem.
Prosesin en kritik adımı bilindiği için sabotaj ve zarar verme girişimlerine zemin hazırlayabilir.
Milli, askeri projelerde ve ulusal güvenlik gerektiren projelerde yapılması tehlikeli bir uygulama.

[9] IPIX : Geniş açılı fotoğraf makineleri ile çekilmiş resimleri kullanarak yapılan interaktif bir görüntü dosyası teknolojisi.
Web sayfalarında mouse ile döndürülerek küresel panoramik görüntü izlenimi veriyor.
Kullanılan yazılımlar; özel kameralar ile çekilmiş fotoğrafları işleyebiliyor. Yada çevremizi saran bir küpün dış yüzeylerini kaplayarak kapalı ortam oluşturulabiliyor.
Özellikle EMLAK sektöründe iç mekan teşhiri için çok mükemmel bir sunu aracı. Hem farklı ve özgün bir tasarıma imkan vermesi hem de fazla yaygın bir kullanımının olmaması cazibesini arttırıyor. Bunun yanında kolay, kullanışlı ve ucuz bir multi–medya aygıtı.

[10] SiSTEM tanımlarına bakınız : “Paralel İçerik Paylaşımı”

[11] Hedef marka : SiSTEM temel prensip olarak hiçbir markayı reddetmez.
Lakin bunların içerisinde İŞ-BİR’LİĞİ yapabildiklerini ön plana çıkaracak.
Bu İŞ-BİR’LİKLERİ sayıca çok olmamalı.
Özellikle kendi aralarında SiSTEM üzerinde rekabete sebep olunmamalı.
Bir ürün tipi için yalnız bir tedarikçi ile İŞ-BİR’LİĞİ yoluna gidilmeli.
Ama bu sınırlama benzer ürünlere SiSTEM’DE yer verilmeyecek anlamına da gelmez.
Sonuçta işbirliği “İŞ” koşulunu gerektiren bir “BİR” lik.

[12] SiSTEM tanımlarına bakınız : “W2W”

[13] BARTER : Kullanılan yazı ve haberler için ücret tahsil edilememesi durumunun bir telafisi olarak aynı yayın organında SiSTEM ile ilgili reklam ve haber içerikli malzeme yayınlanması sağlanabilir.

[14] GUILTIAN, Joseph P., MARKETING MANAGEMENT Strategies and Programs, McGrawHill, Berkeley
[15] GÜRBAŞKAN, Süheyl, BİR REKLAMCI ARANIYOR, İstanbul Reklam Yayınları, 1980, İstanbul
[16] Faaliyet biletleri : Bilet satışı SiSTEM’İN amaçları arasında değil. Lakin bir ajanda hizmetinin içinde faaliyet olarak çokça karşılaşılacak bir unsur. Bilet satar mıyız? Bilet satış işini yapan bir siteyle entegrasyon mu oluşturulur? Bunu düşünmek lazım. Bence ikincisi daha cazip.

Hiç yorum yok: