Cumartesi, Ağustos 12, 2006

E-Ticaret 07 Internetin fayda getirici bir araca dönüşümü

VII. Sonuç

A. Reklam:


Sayfalarda yan sütunlar (kule) ve tepe olmak üzere üç reklam alanı kurgulanmalı.

Bu reklam alanları sektör sayfaları ve genel görüntülenmeye bağlı olarak satışa sunulacak.

Müşteri: -“Ben gıda sayfalarında görünmek istiyorum.” Diyebilir.


B. E-ticaret:

Sayfa içlerinde içerik arasına gömülü ürünler linkler vasıtasıyla satış sistemine yönlendirilmeli. (SEPETE EKLE) (SATIN AL)

Satış sisteminde kullanıcının önüne az ve öz bilgi sıkmadan telaşlandırmadan sunulmalı. En önemlisi SSL’in timeout süresi kısa tutulduğu için kullanıcı sıkboğaz edilmemeli.

Bu işi bankacılar kendi sistemlerine girerken doğru düzgün yapıyorlar.

Ama satış sistemlerinde yükü site kodcularına yıkıp kolaycılığa kaçıyorlar.


C. Raf satışı:

Büyük marketlerin tedarikçiye sahada raf kiralaması sisteminin sanal şekli.

Satışa konan ürünler ile ilgili de reklam muamelesi yapıp tedarikçiden reklam bedeli istenilebilir.


Tüm hizmetler yine bizim tarafımızdan hazırlanıp önlerine sunulacak. (”Siz zahmet etmeyin” sloganı)

Bu durumda satışın linki tedarikçiye de yönlendirilebilir.

SiSTEM, büyük markalarda güven verir. (Tedarikçinin güvenmesi değil / kullanıcının güvenmesi önemli)


D. E-shop’çuluk:

Üretici / tedarikçi elindeki malları SiSTEM üzerinde satışa sunabildiği gibi bunun için kendi satış sisteminin oluşturulmasını da talep edebilir. (aslında projenin esası bunu isteyecek üretici ve tedarikçilerin bir çatı altında toplanmasını sağlayacak sistemin oluşturulabilmesi üzerine kurulu)

Bu durumda SiSTEM’in yoğun içeriğinin sağladığı HiT[1]’ler, tedarikçinin önüne sunulur.

Hem de müşteri bağımlılığı (işlek caddeye dükkan açmak) şeklinde sağlanır.

- “SiSTEM’i aylık 100.000 kişi ziyaret ediyor. Bunlardan 7000’i ticari giriş yaptı.” Diyebiliyorsanız, üretici/tedarikçi karşısındaki pazarı daha rahat algılayacaktır.

___________
1- SiSTEM tanımlarına bakınız : “ HiT”

Hiç yorum yok: