Cumartesi, Ağustos 12, 2006

E-Ticaret 02 (E-trade) Bir projenin anatomisi

II. Projeye başlarken:

A. Faaliyet Alanları

Faaliyet konuları belirlenirken, geniş bir sektör yelpazesini iki ana odak çevresinde oluşturmak üzerine planladığım SiSTEM’de odaklardan biri “TİCARET”[1], diğeri ise “TEKNOLOJİ”[2] ‘dir. Sektörleri irdelerken içeriğin mutlaka bu iki noktaya dokunmasına özen gösterilmesi gerekir.

SiSTEM, bünyesine aldığı sektörler için öncelikle; ticaret ve teknoloji ile dolduracak. Sektörün, “bilgi” ve “iş hacmi” olarak işletilebilirlik gücüne erişebileceğini öngörmelidir.

“Bu ürünü kime sunabiliriz.”: Bu öngörüyü yapabilmek ancak hizmet talep eden kitlenin doğru tespit edilmesine bağlıdır.

“Bu guruba ne sunabiliriz.”: Metodu tersine işletirsek; internet üzerinden alış-veriş yapacak kullanıcıların, bunu profesyonel amaçlı alım-satım olarak yapacak ticari üyelerin ve ürünleri sorgulayacak tüketici guruplarının tespiti yapılır. Tespit edilen kitleye yönelik içerik oluşturulması SiSTEM’İN politikası.


B. Yaklaşım:

Kullanıcılar; hem kişisel, hem de teknolojik olarak ihtiyaçlarını giderebileceği kaynaklara ulaşmalı.

Bu kaynaklar bilgi, teknik yardım, malzeme olabilir.


Hatta gerekiyorsa kullanıcılar e-Ticaret[3] ile kısıtlı kalınmayıp, e-Destek[4] oluşturulmalı. Yani ürün ile ilgili bilgilerini detaylandırmak isteyen kullanıcılara canlı-çet imkanı verilmeli.

E-destek ile farklı bir uygulama olarak sunulan diyalog ara-yüzü kod optimizasyon yöntemleri kullanılarak benzerlerine göre çok daha hızlı veri aktarımı sağlanmalı.

Operatör konsolundan ayarlanan; “meşgul” ve “hazır” seçenekleri bulunur.

Bu sayede SiSTEM operatörleri desteği “5X9-17”, “7-24” gibi farklı hizmet süreçleri ile sağlayabilir.

Meşgul pozisyonda iken not bırakma şansı sağlanır. Bu notlar operatör panelinde; kimden, ne zaman, hangi sayfa açıkken gibi kriterler ile görüntülenir.

Daha da analitik danışmanlık ihtiyaçları da e-Contact[5] ile giderilmeli.


C. Danışmanlık:

Kullanıcı ile yüz yüze olan sonuçta bize ait bir web sayfası. Ama beklentilerle dolu bir halde karşımızda duran potansiyel bir müşteri var. Orada bizden belki de bir sihir yapmamızı bekliyor.

“Size nasıl yardımcı olabiliriz?”, “Bir şey mi lazım?”, “Bizde var.”, “Siz zahmet etmeyin.” SiSTEM’in sloganları olmalı.

Sorunları olan, danışacak bir yerlere ihtiyaç duyan, sektörün içinden kullanıcılar için akademik bir imaj çizebilen, dolu-dolu bir yer. Kullanıcının tercih yaparken kararlarını yaslayabileceği bir otorite.

SiSTEM karşısındaki kullanıcıya sihirli sözcükleri patlatıveriyor:

“Size nasıl yardımcı olabilirim?”

İhtiyaçları ve sorunları konusunda e-destek onun kapısını çaldığı son nokta!

Sorun ortaya konuyor, çözümler için uzmanlar ile DİYALOG[6]. Aradığı, aslında bu!

{Örnek: [1] -“Firmamızda 30 kişi var. Yemek şirketimizi beğenmiyoruz. İş yerimiz Bostancı’da” }

{Örnek: [2] -“...X... marka yazıcı aldım ama kartuşu çok çabuk bitiyor.” }

{Örnek: [3] -“Ayakkabı imalatçısıyım. Üretimimi kontrol etmek istiyorum.” }

{Örnek: [4] -“Mağazama güvenlik kamerası kurmak istiyorum. Ne kadara mal olur?” }

Ve sonuç:

Tanı[7] konuyor.

Elinizdeki çözüm kaynakları arşivi[8] sayesinde;

Tedavi için; reçete[9] önünde.


“Bir şey mi lazım?”

Reçetenin içeriği ne olursa olsun. (Malzeme, Modernizasyon, otomasyon, mühendislik, projelendirme, re-organizasyon, optimizasyon .... “Bizde var.” ) SiSTEM’in ilgili contact’ı mutlaka olacak. Yok yok!

Kendisinin yada işletmesinin sorunları onunla aynı dilde konuşan bir uzman eliyle giderme şansı.

İhtiyaçlarının farkında. Ama o an için daha önemli başka bir şey çıkınca ilgi kayboluyor. İlgi sıralamasında ikinci olmayacak bir SiSTEM.

İşte; “Siz zahmet etmeyin.” burada devreye girecek.

Depoculuk, üretim izleme, laboratuar sistemleri, güvenlik, yeni mevzuatların dayattığı teknolojilerin yerine getirilmesi. (sonuçta hepsi şu an için içinde olduğumuz konular.)


--------------
1- “TİCARET” : Sistem bir bülten tarzı haber içeriği barındırsa da, temel kaygı satışa yönelik kullanıcı güdülerinin tetiklenmesi olmalıdır.

2- “TEKNOLOJİ” : Sistem, kullanıcılara kendi psikolojisini yansıtırken “satıcı” bir tavır takınması popülarite oluşturmada zafiyet sebebi olabilir.

3- SiSTEM tanımlarına bakınız : “E-Ticaret”
4- SiSTEM tanımlarına bakınız : “E-Destek”
5- SiSTEM tanımlarına bakınız : “E-Contact”
6- SiSTEM tanımlarına bakınız : “DİYALOG”
7-SiSTEM tanımlarına bakınız : “SiSTEM’İN TANI’SI”
8- SiSTEM tanımlarına bakınız : “Çözüm Kaynakları Arşivi”
9- SiSTEM tanımlarına bakınız : “SiSTEM’İN REÇETE’Sİ”

Hiç yorum yok: